OHLASY

Z NÁVŠTĚVNÍ KNIHY DIVADLA:

Toť velké představení věru
tak bavil jsem se, že zapomněl
jsem na záděru
i na horečku, rýmu, kašel
zázračné divadlo jsem NAŠEL.
Jelen Ivan Fried

Tohle přectavení bylo moc heské !!!
Mahulenka (Karlínské Spektrum 16. 6. 2006 - premiéra)


Viděli jsme vás potřetí a bylo to fakt LUXUSNÍ! (pozn. někdo říká "husté jako sviň") - doufáme ve shledání zase za rok :-)
Spolčo Horažďovice

Libíček se nám prostě líbil.
Falta, Péťa, Krteček a Kachnička

Zpočátku se nám to nezdálo, ale to bylo skvělé. Přejeme hodně úspěchů.
P.S. Tel. číslo královny je?
D. Černý, J. Černý (?) (Rožmberk 27. 7. 2006)

Petr Rubáš někde tancoval?
člen baletu ND Tomáš
Přijdu v Praze na jinou taškařici ...

Díky za pomeranč. Jako vždy to bylo famózní a hlavně k popukání. A Miroslave, vážně hezký zpěv. Jana z trafiky

Děkuji za příjemné představení, těším se, až to v Praze uvidím za střízliva.
Püszkot (Vyšší Brod 29. 7. 2006)


Jullie hebben het erg leuk gedaan maar voor ons niet te verstaan.
Cintha en Gerard van Holland

-.../-.--/.-../---//-/---//-../---/-.../.-./-.--//..../.-../.-/...-/-././/-.-/.-../.-/.-./../-./-../---//

DRAHÁ TARTAGLINO, chtělo by to trochu jógy pro zdokonalení oné kouzelné ÁSANY...

Takhle to viděla Jasmínka (27 kb)

Princ, princezna a dědek, co chtěl ublížit někomu ...
Jasmínka (Karlínské Spektrum 8. 12. 2006)


Z NÁVŠTĚVNÍ KNIHY PROJEKTU 3G:

Královna jelenem - velmi dobré. Kéž by se naši politici také stali jeleny. Tedy někteří (P. atd.).

The bear is the best!!
(Karlínské Spektrum 3. 3. 2007)


Z NÁVŠTĚVNÍ KNIHY:

Bylo to SVĚŽÍ!!! Socha je nejlepší!! Jelen také. Krásná hudba, dobré nápady. Děkujeme!
Pozorní diváci (Karlínské Spektrum 9. 3. 2007)


Karlínská Tříska 2007

KARLÍNSKÁ TŘÍSKA 2007

Z NÁVŠTĚVNÍ KNIHY:

Už mě nemůžete překvapit. Jste vždycky dobrý a někteří z Vás se tak zlepšili, že už jste dokonale vyrovnaný tým. Díky za veselý a pohodový večer.
Stáňa (Karlínské Spektrum 17. 3. 2007)

 

KARLÍNSKOU TŘÍSKU POROTOVATI, PRECIZNÍM PRŮBĚHEM SE POTĚŠITI,
LEČ Z CELKOVÉ ÚROVNĚ
ROZPAČITÝ BÝTI

          (...)
          Prvek Komedie

          Královna jelenem se v této kategorii stala jednoznačně nejpříjemnějším překvapením. Soubor Divadla Esence si Gozziho znovu "vtáhl" do své osobité poetiky, obdařil nápaditým a působivým výtvarným řešením a nečekanou mírou herecké hravosti a entuziasmu. Je pravda, že složitá a precizní Gozziho výstavba zápletky i tématu je dosti zjednodušena, jde především o bizarní balábile, v němž energie je pro soubor evidentně více než přesnost. Je to však inscenace s vlastním stylem a názorem, divácky velice příjemná a "nabíjející" - z těchto důvodů jsme ji nominovali na celostátní přehlídku Divadelní Děčín / Divadelní Třebíč.
(...)
                                                                     Jan Šotkovský, Amatérská scéna 2/2007

Ocenění udělená inscenaci:

Nominace na národní přehlídku (39 kb)

Inscenace byla nominována na národní přehlídku Divadelní Děčín / Divadelní Třebíč 2007;
C
ena za návrhy kostýmů (Dagmar Neumanová).


Z NÁVŠTĚVNÍ KNIHY:

Nevěřím, že byste mohli nepřekvapit. Je to dobré.
(Psychiatrická léčebna Dobřany - Mezi ploty 12. 5. 2007)


NÁRODNÍ PŘEHLÍDKA DIVADELNÍ TŘEBÍČ 2007
(Národní dům v Třebíči, 16. 5. 2007)

Z NÁVŠTĚVNÍ KNIHY:

Takovou správnou slátaninu už jsem dlouho neviděl. Gratuluji, bylo to super.
Milan

SYMPATICKÁ KRÁLOVNA JELENEM

          Třebíčskou část národní přehlídky amatérských divadelních souborů zahájilo divadlo Esence Praha inscenací hry Carla Gozziho Královna jelenem v režii Marie Kubrové. Zaujali už samotnou úpravou textu - důsledným přesunem ženských rolí do mužských a naopak, kdy dochází k poženštění mužů a pomužštění žen, kdy námluvy mají v rukou ženy a uhánění jsou pánové. Textová úprava je důsledná a promyšlená, ale v samotné inscenaci se ji nepodaří realizovat bezezbytku a po určité době se princip trochu vyčerpá.
          Vše se odehrává ve světě, který naznačuje orient, upravený ovšem podle představ inscenátorů. Posléze se orient poněkud opustí a vnímáme spíš současníky, kteří sledují naivní kouzla kouzelníka, až všechno v podstatě vyřeší deus ex machina. Objevuje se mnohost motivů prostředků. Na počátku nastolí ornament, ale pak pokračuje v podstatě civilní hra. Je to i v postavě průvodce: na začátku funguje jako divadelní manažer, který představení organizuje, později už jen tu a tam něco dovypráví či zazpívá. Pokud jde o žánr a styl představení, pak chvílemi je to commedie dell´arte, chvílemi travestie na commedii dell´arte... Rozehrávání jevištní metafory s klubíčky je ale zase ještě odjinud a ani tak docela nefunguje. Také songy nejsou nastoleny od počátku jako princip, ale objevují se až v druhé polovině. V příběhu a proměnách, kdo je kdo, se ale orientujeme více než u původního Gozziho. Zajímavá je výprava inscenace, v níž jsou prvky odkazující jak k orientu, tak i ke commedii dell´arte, a postavy, které k sobě patří, jsou barevně sjednoceny.
          I přes řadu nedůsledností a nepřesností je inscenace Esence sympatická, zábavná a má svoji nezaměnitelnou atmosféru.

ex, Zpravodaj Divadelní Třebíč č. 2

CO JSEM TO VLASTNĚ VIDĚL
pravidelný sloupek velmi nezávislého recenzenta Jana Císaře

          (...)
          Říkám tomu, že píšu o tom, co jsem vlastně viděl. V Třebíči na samém začátku "postmodernu" v tom nejpůvodnějším počátečním provedení. Soubor Esence rozehrál v režii, a také bych řekl divadelní adaptaci Marie Kubrové, zvláštní pohádkový tvar, v jehož rámci zachraňoval Gozzi kommedii dell´arte jako pestrou podívanou podle hesla "anything goes" - všechno je dovoleno - a na Gozziho půdorysu to fungovalo, jako by to pro něj bylo vymyšleno. Ta divadelní "melange" se skládala dohromady s lehkostí, dynamikou, všehochutí pestrobarevné koláže. A když se k tomu ještě připojilo - ne vždy a ne všude - herectví, které mělo radost z toho, že takhle uvolněně a odpoutaně se dá hrát, tak to byla příjemná, úsměvná podívaná, z níž šla přes rampu radost z divadla. Znovu jsem si připomněl americké začátky "postmoderny", které v literatuře byly formulovány jako definitivní konec a odstranění hranic mezi "literaturou pro elitu" a "nízkým uměním". Prostě kouzelnost a fantazie "klasiky" se propletla s drzým obrazoborectvím "postmoderny".

Jan Císař, Zpravodaj Divadelní Třebíč č. 2

 

CHATROOM - aneb co se o představení říká v cyberprostoru mezi foyer a šatnou:
Divadlo se mi líbilo. Obsah byl velmi zajímavý a napínavý. Herci hráli také velmi pěkně. Nejlepší na tom bylo, jak se ten příběh vyprávěl. Nejlepší byly taky kostýmy, takový hodně pestrý a zajímavý, jo a ještě to zaklínadlo, to bylo úplně dobrý. Možná bych příběh udělala ještě delší, ale to je jenom můj názor. Klidně bych se šla kouknout ještě jednou.
Nikola Doležalová (8. A)

Bylo to brilantní, úžasné, skvělé, obdivuhodné, prostě perfektní. Mělo to pointu, byly tam vtipné, zábavné scény. Herci měli hezký projev a působili na mě moc příjemně. Sympatické provedení.
Dominika Eliášová

Představení se mi velice líbilo, i když paní učitelka říkala, že jsou to amatéři. Ale myslím si, že to zahráli velice dobře, jsou slušní borci.
Lukáš Štveráček (9. C)

Co šlo, vše je převrácené, bludiště doslova, ženský se chtějí vyřádit, ale humor se "jaksi" nedostavil. Pestré kostýmy.
Dušan Zakopal

Když už soubor nemá muže a použije ženy, tak by měl vnést na scénu i mužské prvky, obzvlášť když ještě těch pár mužů, co mají, poženští.
Jiří Pošepný

                                                                                   Zpravodaj Divadelní Třebíč č. 2

 

DIVADELNÍ DĚČÍN & DIVADELNÍ TŘEBÍČ 2007
aneb PROMĚNA?

          (...)   Odtud je pak už jenom krok k zábavným inscenacím, které jednoznačně na první místo posunuly scénickou strukturu.
          Říkám to takto, neboť záměrně budovanou vazbou mezi všemi komponenty scénování  - mezi něž v tomto případě patří text pouze jako jeden z nich, případně je mu dán prostor jako podnětu k inscenaci, ale už nerozhoduje o její podobě - vzniká zcela nebo do značné míry svébytný divadelní tvar. Divadlo Esence z Prahy takto použilo Gozziho text Král jelenem. Přejmenovalo jej na Královnu jelenem a Gozziho pohádkový svět, do něhož včlenilo postavy komedie dell´arte, jeho fantaskní fiabe, se stal inspirací k pestrobarevné, temperamentní, bohaté podívané, v níž je v duchu známého hesla postmoderny "anything goes" - všechno se může - použita řada nejrůznějších prostředků k tomu, aby vyrostla bohatá scénická struktura, která poskytuje divákům příjemnou, úsměvnou zábavu.
(...)
                                                                              Jan Císař, Amatérská scéna
3/2007

 

PRŮVODCE PO PŘEDSTAVENÍCH
DIVADELNÍHO DĚČÍNA A DIVADELNÍ TŘEBÍČE 2007

          (...)
          Třebíčskou část národní přehlídky amatérských divadelních souborů zahájilo divadlo Esence Praha inscenací hry Carla Gozziho Královna jelenem v režii Marie Kubrové. Zaujali už samotnou úpravou textu - důsledným přesunem ženských rolí do mužských a naopak., kdy dochází k poženštění mužů a pomužštění žen, kdy námluvy mají v rukou ženy a uháněni jsou pánové. Textová úprava je důsledná a promyšlená, ale v samotné inscenaci se ji nepodaří realizovat bezezbytku a po určité době se princip trochu vyčerpá. Vše se odehrává ve světě, který naznačuje orient, upravený ovšem podle představ inscenátorů. Posléze se orient poněkud opustí a vnímáme spíš současníky, kteří sledují naivní triky kouzelníka, až všechno v podstatě vyřeší deus ex machina. Objevuje se mnohost motivů i prostředků. Na počátku nastolí ornament, ale pak pokračuje v podstatě civilní hra. Je to i v postavě průvodce: na začátku funguje jako divadelní manažer, který představení organizuje, později už jen tu a tam něco dovypráví či zazpívá. Pokud jde o žánr a styl představení, pak chvílemi je to commedie dell´arte, chvílemi travestie na commedii dell´arte... Rozehrávání jevištní metafory s klubíčky je ale zase ještě odjinud, a ani tak docela nefunguje. Také songy nejsou nastoleny od počátku jako princip, ale objevují se až v druhé polovině. V příběhu a proměnách, kdo je kdo, se ale orientujeme více než u původního Gozziho. Zajímavá je výprava inscenace, v níž jsou prvky odkazující jak k orientu, tak i ke commedii dell´arte, a postavy, které k sobě patří, jsou barevně sjednoceny. I přes řadu nedůsledností a nepřesností je inscenace Esence sympatická, zábavná a má svoji nezaměnitelnou atmosféru.
                                                                    Alena Exnarová, Amatérská scéna
3/2007

 

K fotografiím z Třebíče.

Ocenění udělená inscenaci:
Inscenace byla doporučena k postupu na Jiráskův Hronov 2007;
čestné uznání za roli Angela (Petr Rubáš).


Z NÁVŠTĚVNÍ KNIHY:

Moc krásné, skvěle jsme se bavily. Moc děkujeme.
Lenka a Johana (Psychiatrická léčebna Bohnice - Mezi ploty 27. 5. 2007)


OPEN AIR PROGRAM:
(Hradec Králové, atrium Městské hudební síně, 23. 6. 2007)

Humoru je dnes málo, bylo to pěkné. Děkuji.
Hradečanka

Skvělé. Ohromná reglace. Jelen i medvěd bezkonkureční. Úžasné herecké výkony všech a výborná hudba.
Monika T.

Jelen byl skvělý! Ale samozřejmě i ostatní. Kdybysme to věděli, přijdeme i odpoledne. Přijeli jsme se na Vás podívat až z Moravy... (kecám ... studujem tu) PS: Díky za pomeranče!


Bylo to celý perfektní.
Plzeňáci (Vyšší Brod 21. 7. 2007)

Wirklich gelungen, da bei den Darstellern alle Altersgruppen vertreten waren. Supr! Skvělý!
Dirk - Berlin / Zuzka (Vyšší Brod 23. 7. 2007)

Děkujeme za pěkné 2 večery, představení bylo super, veselé a uvolňující. Dík

Co jsme včera slíbili, to jsme dneska splnili, bylo to bezva.
Marie, Míra, Jířa a berličky

Vaše sestava je grandiosso! Superlativo! Bylo to spontánní a nespoutané! Bravo!
Brňáci, Hradec, Zlín, Sp Paka, Nová Paka (Rožmberk 26. 7. 2007)

Už jsem to někde viděl, ale tohle bylo 100x lepší! Úplně super!!!
???

Díky za pěkný večer.
táta + 2 dcery - Pavel + Klára a Barča (Rožmberk 27. 7. 2007)


Sousedský dům v Miletíně (9 kb)

XII. DIVADELNÍ ERBENŮV MILETÍN

Úžasné nadšení pro divadlo, pohyb. Výborná parta.
Friedrich

Moc pěkné, takové divadelní techno!

Velice se nám to líbilo, bylo to originální
(Sousedský dům Miletín 24. 11. 2007) 


Il cervo è state MAGNIFICO!

POVEDLO SE VAM TO
DAN DVORSKÝ

Všichni jste byli báječný. A "jelen" nás, hlavně mě naprosto dostal. "Jen tak dál" :o)
Díky Anna
(Karlínské Spektrum 14. 12. 2007)


Dnes jsme se byli podívat na Vaši skvělou pohádku "Královna jelenem". Bylo to moc fajn a všichni byli perfektní. S pozdravem rodina Kryštofova, Dubňany (okres Hodonín).
(Vyšší Brod 26. 7. 2008)

Já snad chci být též parohatá zvěř! Jelen rulez!
J & K

Velké uznání za Vaši hru. Moc se nám líbila a prosím o zaslání textu. Děkuji.
Pavel Šafařík
(Vyšší Brod 28. 7. 2008)

Všechno bylo sqjelý! Ale nej byl rozhodně JELEN (a protože zpěv byl úpl úža,
tak zítra prostě musíme jít na Bílou paní). Jsme zvědaví.
Páč Hošo (Vyšší Brod 29. 7. 2008) 


Milujeme všechna zvířata, protože jsou chlupatá, obzvláště JELENA!!! ÚŽASNÉ!!!
Vodendýlové z Ostravy

Rodina Kralů vám přeje mnoho dalších úspěchů. (Děkujeme za pomeranče. Jelen a princezna nejlepší.
Jirka 6 let, Vláďa, Jirka, Evička

Děkujem za zpříjemněný večer. Moc se nám líbilo!!! Ať se daří.
Vodáci z Jihlavy (Rožmberk 28. 7. 2011)

Bylo to super představení, moc jsem se bavil a velmi mi to pozvedlo náladu!!! Příště přijdu opět!!! Rád bych s vámi hrál.
David Kaliberka, Máša Kaliberková (Hamtam Praha 11. 2. 2012)

K fotografiím z Hamtamu.


Výborné představení až na tu zimu, hodně jsem se nasmál.

Představení ve Vyšším Brodě bylo moc krásné, hrozně jsme se nasmáli. Přejeme Vám hodně úspěšných představení a hlavně hodně diváků.
Danka a Vlaďka (Vyšší Brod 22. 7. 2012)

Moc se nám to líbilo, ať žijí JELENI!!! Krásné představení!
Holky z Příbrami (Vyšší Brod 24. 7. 2012)


Vždy mou duši okoralou osvěží zhlédnout Vaše divadlo.
Je to opravdu skvělá legrace, povýšená na divadelní esenci.
Vladimír Gut

Škoda že končíte, přeji hodně sil do nových premiér.
Stáňa

Byli jste úžasní. Jen tak dál.
Tomáš a Lenka (Palác Akropolis 19. 12. 2013 - derniéra)


Cilindrino Fracasso    Život v Serendipu

Život v Serendipu    Cestou do séparé

První ministryně Tartaglina    Poučení bratra Clarinda

Ach, Clarindo, Clarindo ...    Clarindo nebo Smeraldo?

Vinceró!    Angelo a Deramina

Zvolila jsem ...    Kouzelná socha se loučí

Podřezat nebo nepodřezat?    Prozradím vám druhé tajemství

Kdo chce na lov ...    Truffaldina s papouškem jako slon

Mám tomu věřit?    Všude samá zrada

Čí to byl hlas?    Tvůj otec, Deramínko

A kdo je tohle?    Malej člověk to nakonec vždycky odskáče

Ve spousty papoušků se okovy proměňují

Foto: Martina Hüblová

FOTOGRAFIE Z TŘEBÍČE:

 Všední den v Serendippu (60 kb)

Dvě vize budoucnosti (62 kb)

Souboj bývalých budoucích švagrových (78 kb)

Na lovu (27 kb)

Foto: Mgr. Milan Krčmář (Třebíčský zpravodaj)

PLAKÁT A PROGRAM

 

ZPĚT DO HISTORIE