OHLASY

3 POMERANČE na i-DN

Z NÁVŠTĚVNÍ KNIHY PROJEKTU 3G:

Bylo to pomerančově šťavnaté. Pupu.
T. (Karlínské Spektrum 3. 3. 2007)


Z NÁVŠTĚVNÍ KNIHY DIVADLA:

Poručili dešti větru, rozehnali chmury, potěšili děti.
Violenka VII.: (Průhonice 5. 7. 2000)

Bylo to fajn.
(Vyšší Brod 28. 7. 2000)

Moc se nám to líbilo.
Ondra, Anička, Eliška (Vyšší Brod 28. 7. 2000)

Mne se to hrozne páčilo.
Petra z Bratislavy a Vlaďka z Prievidze (Rožmberk 29. 7. 2000)

Amore, apetito, avanti - popolo
z Chrudimi Jana a z Liberce Dominika (Rožmberk 29. 7. 2000)


Mně se to moc líbilo i mojí ségře i když jsme přišli o něco později.
Holky z Kralup. Moc pěkné!!! (Neratovice 30. 9. 2000)


Byli jste hezký a roztomilí. Ď.
Kurt Gebauer

Smála jsem se, až se mi břicho třáslo,
a Bára od Vás nemohla oči odtrnout (je jí 15 měsíců).
Alice a Bára

Esence v evropském městě kultury (9 kb)

(Vojanovy sady 1. 10. 2000)


Pošmák jsem si, byla to kulturní chuťovka. C´est tres bon.
Mirek (Svaté Pole 28. 10. 2000)


HODNOCENÍ PŘEHLÍDKY VI. KAŠKOVA ZBRASLAV:
(Divadlo Jana Kašky, Praha Zbraslav 25. 11. 2000)

Zajímavý a pestře vypravený byl i počin divadelního souboru Esence
s Gozziho pohádkou Láska ke třem pomerančům.

Luboš Šterc, Amatérská scéna 6/2000


Ocenění udělené inscenaci:

čestné uznání za návrhy kostýmů (Dagmar Neumanová).


HODNOCENÍ PŘEHLÍDKY KARLÍNSKÁ TŘÍSKA 2001:
(Karlínské Spektrum, 17. 3. 2001)

Karlínská Tříska 2001 (23 kb)

... jde v tomto případě o předlohu kvalitní, a co více, velmi dobře upravenou. Vše důležité je ponecháno, vnášení současných prvků není na škodu, zachována je i specifická poetika textu. S tou koresponduje výprava a typové obsazení rolí. Ale! Herectví a režie bohužel nepracuje  s pointou, vše je jakoby stejně důležité. Dokonce naprosto unikl základní předpoklad dalšího rozvíjení děje: Pomeranče se musí rozříznout u vody, jinak se stane neštěstí. Dále: Postavy obsazené proti typu (Princ) mají prostor ke stylizaci, která je nutná, ale typově přesně obsazené postavy mají najednou potřebu vytvářet parodii nebo i karikaturu, což je proti poetice textu. Vznikají tím nesrovnalosti a nevyrovnanost v jednotlivých výkonech a tím          i v celku. Přesto je třeba připomenout nejpřesnější herecký výkon představitelky Smeraldiny a některé velmi pěkné situace "Carmen     a šála", "dvacet kapek" aj., škoda jen, že nejsou režijně a herecky dotažené do konce.
     (zpravodaj Třískáček č. 3, záznam Pavlína Morávková)

Z NÁVŠTĚVNÍ KNIHY DIVADLA:
Ďyvadlo to bilo, to jó ... a heský ... ale ... fšak uš sme vám řekly ...
... hóóóódně štěsťý!!!
(za odbornou porotu shrnul Miroslav Pokorný)

KARLÍNSKÁ TŘÍSKA 2001
Soutěžní části činoherního divadla pro děti se zúčastnily celkem čtyři soubory ...
(...)
Nejdál se na tomto poli dostal DS Esence Praha, který uvedl ve své úpravě hru C. Gozziho Láska ke třem pomerančům. Soubor také přinesl na jeviště výraznou divadelní stylizaci odkazující až ke commedii dell´ arte, což se projevilo především ve výtvarném pojetí a v některých postavách obsazených proti typu (Princ). Zdařile vyřešené situace ("Carmen a šála", "dvacet kapek", atd.) a některé aktualizace lze přičíst ke kladům inscenace, je jen škoda, že nedošlo k důslednější hierarchizaci jevištních akcentů a point jednotlivých situací, neboť takto měla inscenace poměrně monotónní charakter a některá důležitá fakta příběhu se ztrácela.
                                                                     Milan Schejbal, Amatérská scéna 2/2001

Ocenění udělené inscenaci:
inscenace byla na 1. místě doporučena k postupu na národní přehlídku
divadla pro děti Popelka Rakovník 2001

A tady je to černé na bílém (48 kb)


Mezi ploty (6 kb)

Z NÁVŠTĚVNÍ KNIHY DIVADLA:

Takhle to viděla Kristýna (29 kb)

Moc se nám líbilo, jak dovedete mít radost z improvizace a tvořivosti.
Děkujeme za inspirace a ať se vám daří.
Eva Šeflová (Mezi ploty, Dobřany 12. 5. 2001)

Zase jsem se dobře zasmála, uteklo mnoho času, ale jste pořád mladší a mladší.
Mnoho dalších krásných představení přeje
Alena Tesařová. Děkuji, ahoj.

Amatérský soubor Esence přivábil nápadnými kostýmy a rozdováděným rejem.
Eva Jeníková, Zemské noviny a České slovo 27. 5. 2001
(Mezi ploty, Bohnice 26. 5. 2001)

NAŠI DIVÁCI MEZI PLOTY V BOHNICÍCH
(26. května 2001):

Naši diváci (22 kb)  Naši diváci (22 kb)

Foto: Lenka Sýkorová


HODNOCENÍ PŘEHLÍDKY KARLÍNSKÉ JEVIŠTĚ:
(Karlínské Spektrum, 2. 6. 2001)

Z NÁVŠTĚVNÍ KNIHY DIVADLA:
Představení se mi velmi líbilo. Je to trochu jiné než klasická pohádka, ale nechá se to dobře pochopit. Líbili se mi všichni účinkující, a nevím proto, koho zvlášť pochválit.
(Novotný)

Málokdy se vidí na amatérském jevišti tolik režijních nápadů, barev a akcí - jen by se mohla zvážit pravá míra toho všeho. A taky bych se zamyslel nad výběrem hudby ... Jinak po všech stránkách špičkový soubor, který může ještě mnoho dokázat. Budu se těšit na jeho další inscenace.
(Luboš Šterc - člen lektorského sboru)

Správná míra nadsázky, výborné nápady jako např. přebíračka, krásné bloudění, dobrý závěr. Děláte to s radostí a to je nakažlivé, děkuji!
(Marianka McComb - členka lektorského sboru)

Ocenění udělené inscenaci:
ocenění za nápaditou scénu (Marie Kubrová).


Z NÁVŠTĚVNÍ KNIHY DIVADLA:

Nejvíce se mi líbili pomeranče, bylo mi jich tak líto, když měli žízeň,
že jsem chtěl vstát a dát jim napít svého piva.
(Zámecké jeviště Brandýs nad Labem, 16. 6. 2001)


Tak tady to bylo (29 kb) Divadlo evropských regionů (11 kb)

Bylo to moc pěkné, hodně jsem se pobavila. Chci, aby to bylo delší.
(Atrium Městské hudební síně, Hradec Králové, 30. 6. 2001
Open Air Program, festival Divadlo evropských regionů)


Z NÁVŠTĚVNÍ KNIHY DIVADLA:

Tak už je to zase trochu jinak. Ale pěkný.

Pan Novotný se mi moc líbil ! Zdraví ho paní Novotná (Lucie) !!!

Es hat mir sehr gefallen ! von Tilia 
(Vyšší Brod, 22. 7. 2001)

Moc hezké, krásné zpříjemnění prázdnin. 
3 Gubaniovi z Větřní (Český Krumlov, 27. 7. 2001)

Citlivě pojaté a přitom velmi civilní, uvolněné a vtipné představení.

Velmi hezké, i pro děti
(Rožmberk, 28. 7. 2001)

OHLAS DORUČENÝ INTERNETEM:
Vrátili jsme se z vody, kde jsme náhodou shlédli vaše představení v Rožmberku. Bylo to moc fajn, získali jsme několik nových hlášek pro zbytek vody. Doufám, že princ dostane svých dvacet kapiček a bude se usmívat. Zdraví Garth Lovosice.
Pavel Fuksa garth@email.cz (Rožmberk, 24. 7. 2001)


POPELKA RAKOVNÍK 2001:
XX. národní přehlídka amatérského činoherního divadla pro děti
(Tylovo divadlo Rakovník, 9. 11. 2001)

OFICIÁLNÍ HODNOCENÍ PŘEHLÍDKY:
BAREVNÝ CHAOS, SPÍŠE ZMATEK

          Začátek to byl typicky divadelnický ([...] - že by "divadlo na divadle" bylo tou postmoderní "schovávanou" přímých pojmenování a citů?): přijeli herci a chtěli hrát. Nejprv se přeli s principálem, aby jim to dovolil, pak on na přímluvu Famy Fortuny (Poznámka redakce: přimluvily se Princezny) podlehl, by't by raději viděl "něco vážného", a oni vtrhli na jeviště. To barevně ožilo, herci jukali zpoza malovaných paravanů a hra - tedy ono "divadlo na divadle" mohlo začít. A zase [...] byl tento princip záhy opuštěn a my sledovali podivně smíchaný koktejl přímočarého humoru a krkolomného příběhu, který se Gozziho jemné, až melancholické symbolické průzračnosti s prvky smutku a téměř krutého výsměchu na hony vzdaloval a - bohužel - ničím je nenahrazoval. Postavy (a tedy i jejich hráči) zůstali jakoby viset ve vzduchu: Ke škodě věci, místo aby hledali spolu s režisérkou tajemná, magická místa a motivy (aťsi v jakémkoliv výkladu), anebo aby aspoň zachovali napínavost či pohádkovou fantazijnost příběhu, podtrhávali každý výstup, každou situaci co nejsilnější, "tlustou" čarou humoru a scénických nápadů děj se co děj. A tak se na jevišti objevila Smeraldina se samopalem, Truffaldino (Poznámka redakce: ve skutečnosti Celio) žongloval vojenskými granáty (ty ovšem ztratil a úplně na ně zapomněl, což by se herci či režisérce stávat nemělo) a víly držely v rukou tenisové resp. tabletenisové rakety. Proč ne? Ani výklad Tartaglii jako mentálně retardovaného dítěte, které se nejprve směje hovadině (čímž se vyléčí) a pak se hned zamiluje do tří pomerančů, by mi nepřipadal samoúčelný. Takový přístup ke "klasickým" (ale i těm neklasickým) látkám je dnes častý a vede k divadelně zajímavým výsledkům. Kdyby se s ním ovšem jako s vědomým výkladem důsledně pracovalo. Kdybychom se - řekněme - ocitli ve světě mentálně postižených, anebo kdyby zlo, které je neustále přítomno, důsledně evokovalo terorismus či moderní válku. Takto se však s těmito podněty nepracovalo. Jevily se spíš jako momentální nápady, které - snad - současná postmoderní doba unese. Ona však ani ta postmoderna není jen "úder na" (jako to baroko není jen pro oko). Důsledně pracuje se scénickým i hudebním kontrapunktem, se vztahy a - i když často bizarními a na hlavu postavenými - výklady a souvztažnostmi. Zkrátka ani ta postmoderna není jen hra překvapivých nápadů, ale i myšlenek. Navíc neustále počítá s divadelní magií, která - ať už by byla budována jakkoliv - Esenci chyběla. Ani Gozzi, ani postmoderna, jen stupňovaný chaos, spíše zmatek.
                                                                         Vladimír Hulec, zpravodaj Kukátko č. 3

ZE ZÁVĚREČNÉHO HODNOCENÍ PŘEHLÍDKY
[... ]
Úprava Gozziho hořké komedie Láska ke třem pomerančům v provedení pražského souboru Esence zase ubírá hře jeden rozměr a akcentuje poněkud samoúčelné komediální scény.
[... ]
                                                                              Marie Caltová, předsedkyně poroty

HODNOCENÍ V AMATÉRSKÉ SCÉNĚ:
DESET OŘÍŠKŮ PRO "POPELKU"
[... ]
Začátek Lásky ke třem pomerančům v podání divadelního souboru Esence z Prahy byl slibný. Před jeviště se přihrne skupina herců v zajímavých pestrobarevných kostýmech. Mají v sobě obrovský náboj energie a chtějí jej přetavit v divadlo. Krátký spor s principálem, jestli se nevážné hodí na divadlo, herci zvládnou, a začínají hrát příběh Carla Gozziho - s roztomilým nadhledem, lehkostí a hravostí. Divadlo na divadle začíná, ale invence se postupně vytrácí. Carlo Gozzi osobitým způsobem dovedl k dokonalosti a zušlechtil komedii dell´ arte. Krutý výsměch se střídá s melancholií, do průzračnosti souboje dobra se zlem jsou vetkána tajemná, až magická místa. Režisérka Marie Kubrová pracovala se zkušeným souborem. Klíčovou postavou v jejím pojetí je princ Tartaglia. Nic proti tomu, že Jan Novotný (čestné uznání za hereckou tvorbu) je v typu protikladem melancholického prince, podstatné je to, že Tartaglia, jak ho Novotný velice vitálně hraje, je největší primitiv a ignorant z celé hry. Člověk by musel dát za pravdu zloduchům, kteří proti němu intrikují, protože jeho vláda by nutně musela přivést zemi ke krachu. Režisérka dále používá nápadů (např. žonglování s granáty), které se vytrženě objeví, ale vztah k dramatické situaci nemají a dále se s nimi nepracuje. Příběh se proto utápí v samoúčelných komediálních nápadech a motivace toho, co se na scéně děje, je často nečitelná. K pozitivům inscenace nesporně patřila komorná Smeraldina Věry Fulínové (cena za herecký výkon). Nedomyšlenosti je o to víc líto, že jde o kvalitní, neobehraný text, interpretovaný talentovaným souborem.
[... ]
                                                                      Marie Caltová, Amatérská scéna 6/2001

Z NÁVŠTĚVNÍ KNIHY DIVADLA:

Bylo to hezké a srandovní. Šindler.

Bylo to bezvadný. Verča H.

Docela to ušlo. Denisa Zl.

ODPOSLECHNUTO REDAKCÍ ZPRAVODAJE KUKÁTKO:

Vždyť to ty děti nemohly pochopit.

Bylo to takové barevné.

Ocenění udělená inscenaci:
cena za roli Smeraldiny (Věra Fulínová);
cena za návrhy kostýmů (Dagmar Neumanová);
čestné uznání za roli Prince Tartaglii (Jan Novotný).

Cena pro Dášu (48 kb)


Z NÁVŠTĚVNÍ KNIHY DIVADLA:

Divadlo, jaké má být.
F. a E. Knoppovi (Balbínova poetická hospůdka, 2. 12. 2001)


Pohádka byla hezká děkujeme. Frkovi
Pohádka byla hnusná děkujeme. Zubatec

Moc se nám to líbilo, nejvíc princ. Terka + taťka

To byla pohádka. Jakub
(Kaplice 29. 7. 2002)

Představení se nám móóoc líbilo, děkujeme za kulturní zážitek.
Nina & ...
(Český Krumlov 2. 8. 2002)


NAŠI DIVÁCI V HRADCI KRÁLOVÉ:
(22. června 2003):

Naši hradečtí diváci (48 kb)  Vedle Klicperova divadla (48 kb)

Foto: Lenka Sýkorová

Open Air Program (5 kb)    Divadlo evropských regionů (10 kb)


Z NÁVŠTĚVNÍ KNIHY DIVADLA:

Bylo to na 1*. Lucka

Fajn Hustokomedie. Wakchans (?)
(Rožmberk 26. 7. 2003)

Díky za nádherný zážitek. Takové radosti dávat lidem, to vás bude mít Pán Bůh rád.
Bořivoj, Josef, Irena

Moc se nám divadlo líbilo. Je to pěkná tečka za naší plavbou Vltavou.
Klímová, Oldřich Klíma, Jindra (Rožmberk 30. 7. 2003)


Naprosto luxusní!
Váš pohyb sleduji již od Zelenavého ptáčka z Vyššího Brodu 2005. Tlesk tlesk.
(Hradec Králové 22. 6. 2007)


Princ Tartaglia (33 kb)  Princ Tartaglia se svým dvorem (38 kb)

Fata Morgana (37 kb)  Fama Fortuna (36 kb)

Princ a jeho Princezna (45 kb)  Smeraldina a její Truffaldino (43 kb)

Foto: Pavel Švec

Fata Morgana zasahuje (38 kb)  Clarice, žena zlá (45 kb)

Foto: Martina Hüblová

Clarice a Smeraldina (49 kb)  Fata Morgana a její funclub (58 kb)

Princ s Truffaldinem (54 kb)  Princ Tartaglia a další princezna (52 kb)

Foto: MUDr. Jana Madunická


20 kapek (45 kb)     Princ Tartaglia, Clarice a Leander (48 kb)

3 Niky (50 kb)     Žízeň (53 kb)

A všechno končí ... (48 kb)     ... a ještě jednou, a ještě ... (51 kb)

Foto: Martin Kotyk

Plakát na Pomeranče (65 kb)

Plakát: Tomáš Hübl