OHLASY
Z NÁVŠTĚVNÍ KNIHY DIVADLA:
Moc se mi to líbilo, režie i kostýmy.
Jarmila Novotná
Umí !!!
Věrka (Karlínské Spektrum 22. 2. 2008)
Ďakujeme za vtipné a krásne predstavenie :)
Agentura Student - slovenská frakce
Za BS gratulace všem!
(Karlínské Spektrum 26. 2. 2008)

|
KARLÍNSKÁ TŘÍSKA 2008
CO ŘEKLA POROTA?
Odborná porota ocenila především výběr textu a akcentování hlavního,
stále aktuálního tématu, ustavičně totiž potřebujeme někoho, kdo
nám bude určovat, jak budeme žít. Dále ocenila hraní si s textem,
spoustu odkazů na známé hry a hravost, která je pro soubor typická,
stejně jako nadsázka, ironie a grotesknost. Tyto devizy výborně
fungovaly v první polovině představení, potom se ale začal hrát příběh
a charaktery a z inscenace se tudíž vytrácela ona hravost. Začalo se
hrát navážno, někteří ještě dohrávali grotesknost, jiní už hráli
existenciální drama – divák byl potom zmaten a nevěděl, jak tomu má
rozumět. Téma bylo sděleno jasně, ale brzy bylo čitelné a již
nebylo co hrát. Celou inscenaci zdobilo mnoho dobrých nápadů (např.
točna), ale některé z nich nebyly dotažené, nebylo jich využito, jak
by mohlo. Některým chyběly tečky a pointy. V předchozích inscenacích
divadla Esence byla důležitá typická poetika, vždy byl důležitý
styl, který byl tématizován, tentokrát tomu tak ale nebylo a styl
inscenaci spíše zamlžoval.
Převzato z http://www.bezzaruky.cz/triska/
|
KARLÍNSKÁ TŘÍSKA 2008
(...)
Podobně herecky
rozpačitě (jako vítězný Knellerův letní tábor - pozn. red.)
vyznělo i soutěžní představení renomovaného Divadla Esence, jež se
představilo také vlastní adaptací, tentokrát novely F.M. Dostojevského
Ves Stěpančikovo a jeho obyvatelé pod názvem Svéráz obyvatel Stěpančikova.
Režie (Marie Kubrová) zdůrazňuje jistě aktuální téma, že totiž
my všichni opět potřebujeme své Fomy Fomiče, kteří nám říkají,
jak máme žít a co máme dělat a pokud si myslíme opak, záhy zjistíme,
že se mýlíme. Tato ústřední myšlenka je poměrně brzy z dění na
jevišti jasně čitelná a dále jen sledujeme, jak se kdo s touto tezí
vyrovnává, eventuálně s ní bojuje svůj marný zápas. Z postoje
jednotlivých postav k dané skutečnosti by se pak mělo vršit téma a růst
jevištní napětí. To se však především díky nejednotnému hereckému
stylu nekoná. Vedle groteskní nadsázky, která je významově nejpřesnější,
jsme svědky na mnoha místech inscenačně nezdůvodněného a tím i
zbytečného psychologického realismu a popisu. Inscenace se tak rozpadává
na jednotlivosti, ztrácí temporytmus a v druhé půli se i díky stále
stejně používaným scénickým objektům (velké umělé kytky) stává
monotónní. Esenci jsme už viděli v rozhodně lepší formě.
(...)
Milan Schejbal, Amatérská
scéna 2/200 8
(Karlínské Spektrum 14. 3. 2008)
Z NÁVŠTĚVNÍ KNIHY DIVADLA:
Byli jste báječný! Pusu.
Lenka Heb.
Byl to bizarní blábol. Ale s energií! Ještě že z Národního
Divadla zaskočila Sášenka...
Silva
Nacvičujte, nacvičujte, abychom mohli z Jižních Čech
za kulturou. Super.
(Karlínské Spektrum 11. 4. 2008)
Super představení, byla to fakt sranda. Juchůůůůů!
Andrea
Prosila bych vyšít polštářek! ... s bílým volem.
Dorotka
To bylo krásný, jako vždy.
Doma si vyzkoušíme "kočár".
Jiří Havlík (Karlínské Spektrum 13. 6. 2008)
Bylo to dojemné a roztomilé.
Olga Šulcová
Díky, díky, díky. Moc
jsem se bavila, herecké výkony byly skvělé,
přeju více takových představení.
Zuzka (Karlínské Spektrum 20. 2. 2009)
Jste čím dál tím lepší, má to esenci. Něco takovýho
v Mexiku nemáme.
Přijeďte zahrát Estěpančikovo do Sjůdadu!
Hana (Činoherní klub 28. 1. 2011)

Po kliknutí uvidíte obrázek
celý.
Rozhodně zajímavé nastudování a se zápalem! Oceňuji
jednoduchou a vtipnou scénu.
(Společenský dům Neratovice 24. 2. 2011)
Úžasné představení! Moc jsem se pobavila - senzační
byly zvlášť stromy.
Hana Smolová (Karlínské Spektrum 21. 2. 2014)
Po kliknutí se fotografie otevře ve vyšší
kvalitě:
|